top of page
bydlní

Bez cíle a jasně daného směru

není cesty

Doprava

Je vyřešena problematika návaznosti vlakové a autobusové dopravy k trati připravované rychlodráhy a zajištění tak rychlé dopravní dostupnosti i do vzdálenějších měst - Praha, Brno. Kdo chce pracovat mimo Chotěboř, má možnosti jak se tam pohodlně a rychle dostat.

 

Chotěboř má plně vyvinutou ekologickou MHD síť, která zejména pro starší obyvatele zajišťuje dopravu v rámci města, ale zároveň díky nově vytvořené objízdné komunikaci slouží i jako propojení mezi jednotlivými odlehlejšími městskými částmi, průmyslovými zónami či nově vzniklým obchodním centrem. Lidé pracující v těchto odlehlejších oblastech se do práce dostanou rychle a včas.

1. etapa

2023 - 2026

10 let

Opravy a rekonstrukce místních komunikací s důrazem na dostatek parkovacích míst

a udržení nebo zlepšení průjezdnosti města.

Úprava křižovatky u knihovny - světelné řízení dopravy.

Zasadíme se o lepší návaznost vlaké a autobusové dopravy včetně zahájení diskuzí s drahami o našem co nejlepším spojení k trati připravované rychlodráhy (autobusové či železniční spojení k trati, která povede jinudy, ne přes Chotěboř).

Obnova prací na zřízení  Městské hromadné dopravy (stárnutí obyvatelstva).

Plná podpora nové výstavby objízdné komunikace dle územního plánu jihozápadním směrem, zamýšlená investice Kraje Vysočina.

Odlehčíme městu a občanům od parkujících aut zajištěním vybudování parkovacího domu (již předjednáno se soukromým investorem)

V rámci zajištění kvalitního dopravního spojení budeme myslet i na naše místní části, a to jak v rámci připravované MHD, tak i v rámci současného dopravního schématu

2027 - 2033

Po dostavbě rachlodráhy realizace dopravního spojení.

PODNIKÁNÍ A ZAMĚSTNÁNÍ

Zřízení Městské hromadné dopravy.

2. etapa

2034 - 2049

15 let

Úprava trasy MHD v souvislosti s plánovaným budováním objízdné komunikace (investice Kraj Vysočina).

Po vybudování objízdné komunikace v souvislosti se změnou provozu posouzení a úprava některých komunikací a křižovatek ve vnitřním městě.

Využití trasy objízdné komunikace pro přímé propojení periferních částí, bez nutnosti projíždět přes centrum města. S tím spojená podpora a propojení jednotlivých zón – průmyslové, obchodní. 

V souvislosti s doplněním územního plánu o další plochy posouzení řešení silniční dopravy v Chotěboři jako celku.

3. etapa

15 let

2050 - 2065

Úprava a doplnění komunikací v souvislosti s úpravou územního plánu dle vzniklých nových potřeb dopravy.

bottom of page